Στην κυκλοφορία παραδίδεται τη Δευτέρα, 18/4, ο νέος οδικός κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη, που αναμένεται να δώσει αναπτυξιακή πνοή στο νομό Λακωνίας. Ο αυτοκινητόδρομος, ο οποίος σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα έπρεπε να είχε δοθεί προς χρήση ήδη από τον Αύγουστο του 2012(!), μετά από αλλεπάλληλες αναβολές, πρόκειται να εγκαινιαστεί εντός της προσεχούς εβδομάδας, παρουσία ανώτατων στελεχών της Κυβέρνησης.
Με το νέο έργο υποδομής, η σύνδεση της Λακωνίας με τις υπόλοιπες περιοχές της Πελοποννήσου και την Αθήνα θα διεξάγεται ταχύτερα και ασφαλέστερα, ενώ ο δρόμος θα διαδραματίσει αποφασιστικό ρόλο στην ενίσχυση του τουρισμού και στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.
Παρ’ όλα αυτά, εξαιρουμένου του γεγονότος ότι οι αποστάσεις -σε γενικό πλαίσιο- θα διανύονται με ασφάλεια, ο νέος αυτοκινητόδρομος παρουσιάζει επιμέρους προβλήματα και αδυναμίες, στα οποία η ανάδοχος εταιρεία του έργου καλείται να βρει άμεσα λύση.
Μετά από αναφορές και παράπονα πολιτών, στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής έρευνας, ο “ΛΤ” πραγματοποίησε έρευνα στον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη (και στα υποέργα), διαπιστώνοντας ελλείψεις και παραλείψεις που εγείρουν ζητήματα αναφορικά με την ασφαλή διέλευση σε ορισμένα σημεία του δρόμου. Φυσικά, τα προβλήματα μεγιστοποιούνται κατά τις βραδινές ώρες λόγω της περιορισμένης ορατότητας. Μπορεί η προειδοποιητική σήμανση στα προαναφερθέντα σημεία να είναι αυξημένη, ωστόσο ο φωτισμός μοιάζει ανεπαρκής.
Μερικές από τις τοποθεσίες του νέου έργου που χρήζουν βελτίωσης είναι οι παρακάτω:
1) Στην κατεύθυνση από Λεύκτρο προς Σπάρτη, έχει δημιουργηθεί έξοδος προς Σπάρτη και Γύθειο, ύστερα από αριστερόστροφη στροφή. Ξαφνικά, παρά την προειδοποιητική σήμανση, οι ανυποψίαστοι οδηγοί βρίσκονται προ μίας «διχάλας», το δεξί σκέλος της οποίας οδηγεί προς Σπάρτη και το αριστερό προς την επαρχιακή οδό Σπάρτης-Γερακίου (και μελλοντικά προς το Σκούρα-Πυρί). Ο κίνδυνος για τους οδηγούς να επιλέξουν τη…. μεσαία λύση (δηλ. τις μπάρες!) είναι μεγάλος.
2) Εισερχόμενοι στον κλάδο προς Αφυσσού και Γεράκι, τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας περιορίζονται σε ένα (και μισό!) ενώ ύστερα από, περίπου, 200 μ. οι οδηγοί προσεγγίζουν τον κυκλικό κόμβο που διαθέτει τρείς κατευθύνσεις (προς Σπάρτη, προς Γεράκι και προς Αγριάνους). Το πρόβλημα στο συγκεκριμένο σημείο είναι ότι παρά τη σήμανση, ο φωτισμός είναι ελλιπής, με αποτέλεσμα οι ανυποψίαστοι οδηγοί να «διασταυρώνονται» με τις μπάρες του κυκλικού κόμβου! Ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος είναι αυξημένος για κάποιον που δεν γνωρίζει τη χάραξη της οδού.
3) Στην κατεύθυνση από Σπάρτη προς Λεύκτρο (αμέσως μετά τον παραπάνω κυκλικό κόμβο), υπάρχει έξοδος προς Τρίπολη και Αθήνα, μέσω της παλαιάς Εθνικής οδού (από Κοκκινόραχη). Το πρόβλημα σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι ύστερα από λίγα μέτρα, το ρεύμα εξόδου «συναντάται» με το αντίθετο ρεύμα εισόδου στον αυτοκινητόδρομο (μετά από στροφή), χωρίς να υπάρχει προστατευτικό κιγκλίδωμα μεταξύ τους. Οι ανυποψίαστοι οδηγοί, ίσως… σαστίσουν σε αυτήν την περίπτωση, με απρόβλεπτες συνέπειες.
4) Επαρκέστερος φωτισμός απαιτείται στο σημείο πρόσβασης προς τον παραπάνω κυκλικό κόμβο (προσεγγίζοντας από τη διασταύρωση προς Αφυσσού).
5) Ζητήματα ασφαλείας προκαλούνται και από το υποέργο του κόμβου που κατασκευάστηκε στην παλαιά Εθνική οδό Σπάρτης-Τρίπολης, στο ύψος της ανισόπεδης γέφυρας στην Κοκκινόραχη. Η δημιουργία διαχωριστικής νησίδας στο κέντρο της οδού, έχει ως συνέπεια τη συρρίκνωση του πλάτους των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα από το σημείο να είναι δυνατή η διέλευση ενός μόνο οχήματος ανά κατεύθυνση. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν στο “ΛΤ” πολίτες οι οποίοι διαμένουν σε παράδρομους κατά μήκος της οδού, η κατασκευή της νησίδας έχει ως συνέπεια να δημιουργούνται δυσκολίες στην είσοδο και έξοδο (μεγάλων κυρίως) οχημάτων από και προς την παλαιά ΕΟ Σπάρτης-Τρίπολης. Οι ίδιοι ζητούν και καλύτερη φωταγώγηση του σημείου.
6) Παράλληλα, αρκετά είναι τα παράπονα πολιτών για την αποκατάσταση υποδομών που αφορούν έργα ομβρίων υδάτων, άρδευσης και πρόσβασης σε αγροκτήματα, σε περιοχές των ΤΚ Αφυσσού, Κλαδά, Βορδόνιας, Καστορείου, Αγίου Κωνσταντίνου, Πελλάνας και Λογκανίκου, που βρίσκονται κατά μήκος του νέου αυτοκινητοδρόμου. Σημειώνεται ότι για την αποκατάσταση των παραπάνω υποδομών είχε παρέμβει με επιστολή του προς το υπουργείο Υποδομών και ο Δήμος Σπάρτης.
Σε κάθε περίπτωση, για όλες τις παραπάνω επισημάνσεις αναζητούνται καίριες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις, ώστε να αποφευχθούν δυσάρεστες καταστάσεις από τη χρήση ενός νέου και πολλά υποσχόμενου αυτοκινητοδρόμου.
– See more at: http://www.lakonikos.gr/epikairothta/item/121614-epikindyna-simeia-sto-leyktro-sparti-video-foto#sthash.V5JaehJL.zYAhIqBC.dpuf