Με αφορμή την έξοδο της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων, η Ελληνική Αστυνομία έχει εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσεων για την εφαρμογή αυξημένων μέτρων οδικής ασφάλειας, σε όλη την επικράτεια.
Ο σχεδιασμός των μέτρων εντάσσεται στο πλαίσιο ειδικότερων εντολών και κατευθύνσεων για αυξημένη παρουσία και δραστηριοποίηση των Υπηρεσιών Τροχαίας, ώστε να συμβάλλουν στη διαμόρφωση συνθηκών ομαλής και ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας και μετακίνησης των πολιτών, καθώς επίσης και στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Τα μέτρα αναπτύσσονται σταδιακά και τη φετινή περίοδο των εορτών και θα κλιμακωθούν – κορυφωθούν τις ημέρες μαζικής εξόδου – εισόδου των οχημάτων, από και προς τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε με μέριμνα της Διεύθυνσης Τροχαίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και περιλαμβάνει τις βασικές κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των μέτρων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, καθώς και τις επιμέρους παρεμβάσεις, με βάση τα τοπικά προβλήματα και τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν, ανά ευρύτερη περιοχή ή περιφέρεια.
Παράλληλα, ο σχεδιασμός προβλέπει τη διάθεση των αναγκαίων πόρων για την υλοποίηση των μέτρων, καθώς και τον απαιτούμενο συντονισμό και εποπτεία των εμπλεκομένων υπηρεσιών, προκειμένου να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα, θα διατεθεί σταδιακά το σύνολο του διαθέσιμου προσωπικού της Τροχαίας, με ενίσχυση και από άλλες υπηρεσίες. Επιπλέον θα διατεθεί μεγάλος αριθμός περιπολικών και μοτοσικλετών, καθώς και συμβατικών οχημάτων με τον ανάλογο εξοπλισμό (ραντάρ ταχύτητας, αλκοολόμετρα κ.λπ.).
Τα μέτρα οδικής ασφάλειας στοχεύουν στην προληπτική και αποτρεπτική παρουσία, αλλά και στη διενέργεια τροχονομικών ελέγχων και ελέγχου μέθης (αλκοτέστ) για την αντιμετώπιση των «επικινδύνων» παραβάσεων, που αποτελούν τις βασικότερες αιτίες, κυρίως των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων (όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, χρήση κινητών τηλεφώνων, παραβίαση διαχωριστικών λωρίδων κ.λπ.).
Τα σημεία του κεντρικού κορμού του σχεδιασμού περιλαμβάνουν:
– Αυξημένη τροχονομική αστυνόμευση του οδικού δικτύου σε τομείς ανά 20-30 χιλιόμετρα, με βάση τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες κάθε περιοχής.
– Ενισχυμένη αστυνομική παρουσία και αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου, όπου σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα.
– Ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους, σε βασικές διασταυρώσεις, για την αποφυγή κυκλοφοριακών συμφορήσεων.
– Αυξημένα μέτρα τροχαίας στις εισόδους-εξόδους των μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων.
– Αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική διακίνηση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί κ.λπ.).
– Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αυξημένα μέτρα Τροχαίας, σε περιοχές που θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις.
– Παρουσία τροχονόμων στους Σταθμούς Διοδίων της χώρας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, την ενημέρωση και την παροχή συμβουλών στους οδηγούς και τους συνεπιβάτες.
– Ενημέρωση των πολιτών σε περιπτώσεις κυκλοφοριακών ή άλλων προβλημάτων.
– Διενέργεια ειδικών και γενικών ελέγχων από συνεργεία της Τροχαίας, ιδιαίτερα για τη βεβαίωση παραβάσεων που ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
– Αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα καθ’ όλη τη διάρκεια των μέτρων, τόσο του ανθρώπινου δυναμικού, όσο και των αντίστοιχων πόρων των Υπηρεσιών Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, με διάθεση περιπολικών, μοτοσικλετών και συμβατικών οχημάτων, για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας.
– Συνεργασία και συντονισμό με όλους τους συναρμόδιους τοπικούς Φορείς για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, εξαιτίας καιρικών φαινομένων σε όλη τη χώρα (χιονοπτώσεις, κατολισθήσεις, πλημμύρες, παγετοί κ.λπ.)
Πηγη:lakonikos.gr